Или кой е най-добрият начин да рекламираш туризма си?
Как го правят швейцарците?
Спирам се на една идейна и въздействаща реклама от Швейцария. Интересен и нетрадиционен начин да привлича повече туристи е избрал най-големият кантон в Швейцария – Граубюнден. „Жив“ билборд на жп гарата в Цюрих кани хора да прекарат един ден сред природата. Те получават безплатен билет за влака до Граубюнден още в същия ден и, ако се налага, обаждане до шефа, с което извиняват отсъствието им от работа. Кампанията е под надслов „Голямото бягство“. Вие бихте ли приели подобно предложение?
Вижте видеото: https://youtu.be/l8Y5MDVhZDQ
По какъв начин България реши да привлича по-голям туристически поток?
Страната ни и в частност министерство на туризма заложиха на традиционната реклама, на един от най-старите начини за въздействие върху целевата аудитория, а именно препоръка от знаменитости. Звездите, техните успехи и мнение, винаги са играли основна роля в избора на някои групи.
Антонио Бандерас, Салма Хайек, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм и Ейдриън Броуди са сред холивудските звезди, които рекламират България безплатно. Новият рекламен клип ще се излъчва като промоклип преди представянето на номинирания за "Оскар" за чуждоезичен филм - "Съдилището", който е българската кандидатура за "Оскар".
Превръщането на България в кинодестинация ще донесе допълнителен ръст на туристите. По думите на министъра на туризма Николина Ангелкова този клип показва тясната връзка между туризма и киноиндустрията и за това колко много туристи се привличат, благодарение на киното.
Ето и линк към видеото: https://youtu.be/bO-BdcaTSYs
Новият ни рекламен клип бе поредият, който понесе безброй критики и раздели хората на такива, който категорично го отричат и такива, който го харесват.
Въпрос на избор е кой клип ще харесаме повече или по-малко. Истината е, че на различните хора се въздейства по различен начин и с различни методи. Добрите рекламисти са наясно с това.
Моята позиция е, че с напредъка на цивилизацията и технологиите, традиционната реклама се изхабява и бъдещето е в интерактивността, емоцията и изживяването. Именно те предават най-точно и най-истински рекламното послание.