Ежедневието се превръща в своеобразна реклама благодарение на мобилната апликация Slidejoy. Използвайки я, съвсем скоро хиляди хора ще спестяват от месечните си сметки за телефон.
Какво представлява Slidejoy? Това е мобилно приложение, което позиционира реклама на хоум и лок скрийна на смартфона. Целта на тази привидно досадна добавка е, че така се спестяват пари. В зависимост от броя на показаните реклами, това са между 5 и 15$ месечно.
В момента компанията е заложила на избрани рекламодатели, сред които са J. Crew, Adidas, Target, or Best Buy. Техните реклами се появяват на екрана всеки път, когато човек реши да използва смартфона си.
Мисълта, че при всяко ползване на устройството, ще се появяват призиви за покупки, не звучи много приятно. Главният изпълнителен директор на Slidejoy обаче бърза да ни успокои с твърдението, че рекламите няма да са агресивни, а ще са „красиви“. Те ще са съобразени с предпочитанията на потребителя, местата, които посещава, и другите апликации, които ползва. Т.е. приложението ще е достатъчно интуитивно, за да не ни дразни. А с времето и сумите, които ще погасява компанията за това „неудобство“, ще нарастват, тъй като ще се увеличи и наборът от желаещи да рекламират.
Самият механизъм на апликацията е доста удобен и лесно прекъсва показването на рекламата. При включване на смартфона се вижда анонса на съответната фирма. За да се избавите от него е необходимо просто да плъзнете пръст по екрана вдясно. Ако изберете лявата посока обаче, ще ви се отвори допълнителен прозорец, който ще ви отведе до сайта на рекламодателя, неговия youtube канал или друго приложение. От Slidejoy уточняват, че игнорирането на рекламата не влияе на сумата, която ще получава човек всеки месец. Важното е, че рекламата се е показала на дисплея.
Парите, които се икономисват на месец, може да бъдат изтегляни с електронно плащане. Другият вариант е тези средства да бъдат отделени за благотворителност, като така се помогне на нуждаещите се.
За момента апликацията е налична само за потребителите на Android. В най-скоро време от Slidejoy обещават да направят приложението достъпно и за потребителите на iPhone устройства.
Предвид, че българинът е изключително прецизен с парите, очаквам, че подобна иновация би предизвикала голям интерес у нас. Лично аз обаче, не знам дали бих жертвал личното си пространство, за да ми се появяват реклами дори и при включване на телефона. Заобиколени сме от всякакви кампании и рекламни анонси, желанието ми е, поне спрямо личните ми вещи да разполагам със свобода на действие.