Колко важен е Twitter за имиджа на една компания?

Социалните медии се превърнаха в глас, който има необратим ефект върху имиджа на една компания. Този глас допринася за създаването на мнение как, какво и защо определен продукт съществува. И ето, че в последните години един микроблог много ясно и категорично бе чут. Името вдъхва социална ангажираност и корпоративна отговорност. Името е Twitter. 

Кратка история за титаничното навлизане на Twitter в света:

През първото тримесечие на 2010 г., Twitter има над 106 милиона потребители (нарастващи с 300 000 всеки ден). Тя е получила повече от 3 милиарда ежедневни търсения, генерирани от 180 млн. уникални посетители. 75 % идват от други комуникационни медии извън Twitter и получава средно по 55 милиона туита (съобщения) в двадесет и четири часов период. Търсачката им преразглежда над 600 милиона ежедневни запитвания.

В момента Twitter има над 500 милиона потребители! За 2 години, микроблога се превърна един от нас. Виртуалност или реалност, то вече е неизменна част от нашия живот и компаниите трябва много внимателно да се вслушат в тях.

Въз основа на тези цифри ясно се подчертават възможностите, които могат да бъдат използвани. Първо и преди всичко Twitter трябва да се разглежда като инструмент за комуникация. Компаниите трябва да генерират Twitter канали (наричани хаштаг #) в ежедневните си PR, комуникативни и маркетингови практики. Twitter трябва да се разглежда като роля, която играе една от главните сцени в цялостната стратегия. Никога не трябва да се управлява като отделна единица.
Twitter ви позволява да споделяте информация в текст, видео или снимков формат. Имате новини? Свържете ги с Twitter. Дори да имате само една новина, вие може да разберете много от нея и как вашата аудитория реагира на нея.

Всяко съобщение в Twitter е ограничено до 140 символа, така че да се постигне максимален ефект, който да надгражда уеб присъствие: представете си го като кука, която трябва да издърпа публиката на бял свят. Не забравяйте също така да използвате един от многото пренасочвания / URL съкращаване (например: http://www.poynter.org/latest-news/mediawire/183265/nbcs-olympics-strate... става http://bit.ly/MuoB8f ):

http://tinyurl.com
http://goo.gl
http://bit.ly
http://www.shorturl.com

В допълнение към споделяне на информация можете да се съберете ценни данни за вашите конкуренти. Това може да стане чрез задаване на прости въпроси към вашите последователи. Погледнете го като прост инструмент за проучване на пазара.
Събиране на т.нар. разузнавателна информация е друга опция. Можете да използвате Twitter, за да разберете какво казват хората за вас или вашата компания. Трябва само да въведете името на компанията в търсачката с етикет # (хаштаг) или просто да напишете името на компанията.

Живеем в ера на социална гласност, която се превръща в градивна частица в обществото, което живеем. Всичко около нас се забелязва и споделя. Всичко, от което сме заобиколени вече се забелязва и коментира. Не изпускайте да бъдете парчето пъзел, което може да бъде промяната!