Ако сте прочели материала ни от миналия месец, вече знаете, че изграждането и задържането на лоялни клиенти са от изключителна важност за всяка една фирма, в това число и банковите институции.
Ако осъществяване на връзка с клиента е първата стъпка към реализиране на продажба или предоставяне на услуга, то провокирането на неговата лоялност е пътят към поддържане на стабилни взаимоотношения и оползотворяване на клиентския му потенциал.
Чрез създаване на подходяща програмата за лоялност на клиентите, банката персонализира контакта с всеки от тях. Опознава ги по-добре, получава обратна връзка за техните нужди и предпочитания. По този начин подобрява асортимента и обслужването си според очакванията на клиентите.
В настоящия текст ще разгледаме няколко примера от българската действителност.
YES
YES е програмата за лоялност, въведена от Първа инвестиционна банка. Тя обхваща широка мрежа от партньори в цялата страна.
Всеки път, когато плащате с Вашата кредитна карта MasterCard YES, кредитна карта MasterCard PayPass, дебитна карта Debit MasterCard или дебитна карта Maestro PayPass от ПИБ в търговските обекти на участващите в програмата търговци, Вие автоматично събирате бонус точки. Натрупаните бонус точки можете да усвоите при следващо плащане, в който и да е от обектите от партньорската мрежа, когато решите и за каквото желаете Вие.
За всеки похарчени 2 лв., Вие получавате 1 бонус точка.
В програмата YES участват голям брой търговци и места. Всеки обект е означен със стикер на програмата и разполага с инсталирано ПОС терминално устройство на Банката, за да можете лесно да използвате Вашата карта и да натрупвате и усвоявате точки, както и да получавате допълнителни награди.
Списък с търговски обекти, част от програмата за лоялност YES, можете да намерите тук: http://yes.fibank.bg/bg/page/80
Различните партньори по програмата предлагат различни парични еквиваленти при усвояване на бонус точките. Tърговските обекти биват обозначени със стикери на YES с различни цветове.
При наличие на син стикер - всеки 100 Ваши бонус точки намаляват сумата, която плащате за покупката с 1 лев.
Зелен стикер означава, че всеки 100 Ваши бонус точки намаляват сумата, която плащате за покупката с 2 лева.
Видите ли лилав стикер на програмата YES, всеки 100 Ваши бонус точки намаляват сумата, която плащате за покупката с 5 лева.
Всички натрупани точки по програма YES са с безсрочна валидност.
UWIN
Всеки клиент на Обединена българска банка и притежател на кредитна карта Visa Classic, Visa Electron, MasterCard Standard, Visa Gold, MasterCard Gold и дебитна карта World Debit MasterCard, издадени от същата банка, участва в програмата за лоялност UWIN на ОББ.
Плащайки редовно с Вашата кредитна карта или World Debit MasterCard карта в обектите, обозначени с логото на програмата, Вие трупате бонус в реални пари по своята сметка. Този бонус представлява определен процент от стойността на направени вече покупки и може да послужи за намаляване на бъдещи сметка в някой от търговските обекти по програмата.
Лоялната програма за картодържатели на кредитни карти от ОББ e безсрочна.
Актуален списък на търговците, участващи в програмата UWIN и размер на процент за формиране на бонуси, вижте тук: http://www.ubb.bg/attachments/Page/70/pdfs/Cpisyk-na-tyrgovci-uchastvashti-v-Lojalnata-programa-na-OBB-AD-03.pdf
MY REWARDS
Клиентите на Пощенска банка, печелят точки всеки път, когато пазаруват с кредитната си карта. Плащайки със своите Visa, MasterCard или American Express, те участват в програмата за лоялност MyRewards на Банката. Всяка направена покупка носи бонус точки, които лесно могат да се обменят за пари и човек да пазарува отново в любимите си магазини. В зависимост от вида на използваната карта за всеки похарчен лев получавате различен брой бонус точки. При използване на Златна American Express карта, например, за всеки лев получавате по 2 точки, а ако притежавате стандартна MasterCard или Visa Electron можете да добавяте по 0,5 точки към вашия баланс за всеки похарчен лев.
Допълнителни точки трупате и при покупки с Visa и American Express, ако пазарувате в обекти на партньори на Банката:
Ø Магазини за мъжка мода Andrews/ - допълнителни 2 бонус точки
Ø Спортни магазини Nike - допълнителни 3 бонус точки
Ø Mагазини за дамски аксесоари и чанти Folli Follie - допълнителни 3 бонус точки
Ø ИКЕА - допълнителна 1 бонус точка
Ø Бензиностанции ЕКО - допълнителна 1 бонус точка
Ø Книжарници Orange - допълнителна 1 бонус точка
Ø Верига за хранителни стоки Фантастико - допълнителна 1 бонус точка
Събраните бонус точки по програмата за лоялност на Пощенска банка могат да бъдат обмeнени в срок до 2 години, считано и месеца, в който са били събрани.