Instagram въведе опция за стикер и история „Остани вкъщи“, за да насърчи социалното разстояние сред огнището на COVID-19

През 2020 г. ставаме свидетели на една световна криза, която бива усетена от всяка точка на нашата планета във всяко едно отношение. Разпространението на новия коронавирус COVID-19 беше определено като пандемия от Световната здравна организация (СЗО) в началото на март 2020 г., а последствията от него са умопомрачаващи. Кризите, особено тези с размерите на днешната, неизбежно предефинират начина, по който функционира икономическият и социален живот. Всяка страна се стреми към предприемането на превантивни мерки, за да ограничи разпространяването на заразата и да oпази човешкия живот като временно се преустановят физическите контакти между хората. Тук, освен всичко се разчита и на самосъзнанието и отговорността на хората, както и тяхната дисциплина в това извънредно положение. Именно за тях, силно влияние ни бива оказвано по всеки социален канал, където отвсякъде ни апелират и призовават да останем вкъщи – за да пазим себе си, близките и всички останали. Домашният режим ни откъсва от рутината, с която сме свикнали, но пък ни позволява да изпълняваме ежедневните си задачи по един малко по-различен начин. Освен това можем да се отдадем активно на всичко, онова, което преди сме пренебрегвали или за което все не сме намирали време, заради настоящите ни задължения.

В тази връзка, миналата седмица Instagram пусна нова опция за стикер „Остани вкъщи“ за Instagram Stories, за да насърчи хората да останат вътре сред развиващите се епидемии от COVID-19.

Ето какво споделят и от Instagram по темата: Стартирахме новият стикер„ Остани вкъщи“, който може да се намери в Stories. Ако използвате стикера, вашата снимка или видеоклип ще бъдат добавени към споделена история в Instagram, където хората могат да видят, че сте вкъщи на безопасно място. "

Това определено е едно ключово послание, което очевидно гласи да се възприеме доста по-сериозно от всеки потребител на мрежата, както и чрез един по-нестандартен начин да алармира за предупрежденията на специалистите и институциите в тази борба. 

Instagram се опитва да подчертае необходимостта от самодисциплина и да насърчи участието на голяма част от своите потребители, което пък ще накара повече хора да останат в домовете си и да са социално ангажирани по темата, а в идеалния случай – чрез лични действия да спомогнат за ограничаването на разпространението на вируса. 

Предстои ни да очакваме тази новост да навлезе и в България, а докато това стане нека бъдем съзнати и отговорни и да отдадем своя принос в тази борба, призовавайки и своите приятели!