Instagram с лични съобщения и реклами

Instagram е една от най-проспериращите мобилни платформи в последната година. За този период потребителите са се увеличили двойно и вече наброяват над 150 милиона. Този факт провокира собствениците да проявят предприемаческия си дух и да пуснат първите реклами в приложението, както и да представят нови възможности на потребителите.

А собственик на мобилното приложение е не друг, а самият Марк Цукърбърг – създателят на Facebook. За него инвестицията за закупуването на Instagram трябваше бързо да стане възвръщаема. Все пак, не се дават така 1 милиард долара на вятъра. Това съответно провокира създаването на първите реклами в платформата.

Вместо като банери с текст, те ще се появяват като част от потока със снимки. Правилата за публикуване са стриктни и задължават рекламодателите да се придържат към изчистени и ненатрапчиви визии, които да не притесняват потребителите.

Ако все още не сте попадали на реклами обаче, това е така, защото те са в тестов период. Другата особеност е, че не всеки ще може да се промотира. Първоначално тази възможност ще е достъпна единствено за големи компании, които са се наложили на пазара и имат профили в Instagram с милиони последователи. Сред неколцината „избрани“ е спортният бранд Nike, който ще презентира по деликатен начин продуктите си в платформата за споделяне.

Вероятно, за да замажат очите на потребителите покрай пускането на рекламната платформа, от компанията обявиха, че пускат лично споделяне на снимки и видео. Иновацията позволява на потребителите да споделят визуални материали с определени хора от списъка си с последователи. Максималният брой хора, до който може да се изпрати едно такова съобщение, е 15 човека.
Тази иновация до известна степен е стъпка към личната кореспонденция и ще превърне Instagram в един мини Facebook. Но предвид, че апликацията не е обвързана с лично приятелство, ще позволи на много различни хора да се опознаят.

За добро или лошо, платформата се развива с всяка изминала минута, ставайки все по-мащабна и функционална. До какво ще доведе това, тепърва предстои да разберем. За момента ще се отдам на черпенето на идеи за коледна украса. В момента това е водеща тема в апликацията, а хората кипят от ентусиазъм по наближаващия празник и споделят всякакви идеи и творения под формата на снимки.