Вечният сблъсък между Samsung и Apple в цифри

Съревнованието на двата технологични гиганта Samsung и Apple отново бе разрешено в цифри. Компаниите обявиха годишните си репорти, които отново достигат рекордни равнища.
2013 е поредната изключително успешна година за производителите на мобилни устройства. Според данни на IDC за последните 12 месеца са продадени 1,004 млрд. смартфона, като Samsung запазва лидерската си позиция. Ръстът на продажбите за южнокорейската компания, спрямо 2012, е с цели 38,4%. Това е спомогнало и за увеличаване на пазарния дял на гиганта с цели 42,9%. Високи резултати, които обаче са помрачени от спада в нетната печалба на Samsung за последното тримесечие на 2013.

В края на годината продажбите са пострадали значително и е отчетено намаляване на приходите с 18%. Според представители на компанията, това се дължи също на раздадените бонуси за празниците, както и на колебанията във валутните курсове. Трудно е да се определи до каква степен тези фактори са натежали, но процентите са красноречиви, че точно около празниците компанията е пострадала доста сериозно.

Точно с обратната тенденция се похвалиха от Apple – основният конкурент на Samsung за надмощие на технологичния пазар. От гиганта се похвалиха с рекордната печалба от $57,6 милиарда за последното тримесечие на 2013. Това е ръст с 6%, като печалбата на акция е 14,50$. Тези числа ясно говорят, че компанията заема все по-сериозни позиции на пазара, като един ден вероятно ще се достигне до пряк конфликт за първенството в глобален мащаб със Samsung.

Нека обаче не гледаме толкова далеч в бъдещето, а отразим факта, че Apple са пласирали 51 милиона iPhone устройства само за три месеца, като пикът е бил около коледните празници. Това e стабилен ръст от 7% и нов исторически рекорд за гиганта от Купертино. За сравнение, което са предоставили от Apple, продажбите на новите iPhone 5S и 5C формират 56% от всички приходи на компанията.

Сами виждате, всичко в света на технологиите е цифри. А те казват едно – 2013 е била година на рекорди по продадени телефони и приходи. Категоричният лидер е Samsung, който продължава да представя разнообразни модели, които се харесват и са достъпни за масата. Хората, които обаче държат да се чувстват специални и държат на марката, залагат на продуктите на Apple, придобиващи все по-широка популярност.

Трябва да отчетем факта, че годината е била благотворна и за компании като Nokia, Sony, HTC и Huawei. Причината е желанието на хората да се сдобият със смартфон, но за тях основен фактор е цената, а не марката. Така бива развивана ниша, която обслужва клиенти, които не биха броили повече от 150$ за телефон.

По всичко изглежда, че ни очаква още една вълнуваща година в света на технологиите. Какво ще ни предложи тя обаче, предстои да разберем.