Скоростна железница от Пекин до София. Пътят на коприната се съживява.

Не е тайна, че българският и китайският народ са приятелски народи. А в сферата на икономиката и бизнеса те са основа за добро сътрудничество и развитие.Отчитайки огромния икономически потенциал и ускореното развитие на азиатската страна, България намира перспектива в това да окаже  подкрепа на бъдещите проекти на китайските фирми на нейна територия.

Като перспективни сектори се очертават машиностроенето, електрониката и електротехниката, информационните и комуникационните технологии, селското стопанство и хранително-вкусовата промишленост, създаването на индустриални зони и високотехнологични паркове. И обратно  редица български стоки, които са традиционни за България и с които тя е известна на пазарите в Азия, могат по-осезаемо да присъстват на китайския пазар - продукти от хранително-вкусовата промишленост, машиностроенето и електротехниката.На икономическия форум в Пекин  Китай проведе разговори със страната ни за изграждане на скоростна железница.

Китай е готова да  инвестира 17 милиарда долара, за да възстанови древния „път на коприната". Ще изгражда транс континентална високоскоростна железопътна линия, която минава и през България.Именно контейнерен терминал в Бургас може да е българската част от предложението за привличане на китайски инвестиции в инфраструктурата, обясниха от българската делегация. Той щял да продължи пътя на коприната, който в момента стига до руското пристанище Поти от другата страна на Черно море.

Пет европейски коридора минавата през България и я свързват с пазар от 500 млн. души в ЕС. България определено има предимството да е  врата към Европейския съюз за китайските стоки. Страната търси развитието на логистични, асемблиращи и производствени мощности.На форума в Пекин се зароди и идеята за побратимяване на Шанхай и София,което още веднъж затвърждава приятелските отношения на двете страни.