Нека помагаме заедно!

В забързания живот, който сякаш ни хваща за врата и ни повлича след себе си стремглаво има и ценни неща, които остават спомен и разчупват сивотата на деня. Аз винаги се чувствам добре, когато разбера, че някой е дарил дрехи в дом за деца или е пратил поне един SMS за добра кауза. Приемам благотворителността като една от най-важните предпоставки за развитие на личността и за това се интересвам какво правят фирмите и големите копмании в тази нелека сфера.

Винаги съм знаел, че един обикновен човечец би помогнал и би откъснал дори залъка от устата си, за да го дари на ближния. Аз все още вярвам в хората, но дали вярвам в корпорациите, чиято единствена професионална мисъл е печеленето на пари?

С почуда открих, че има български фирми, които влагат средства в тази насока. Насочих мисълта си към българските телекоми, тъй като смятам, че именно те са натоварени с достатъчно социална активност, за да си позволят да правят добро, пък дори и за реклама.

Влязох в сайтовете на трите български оператора и разтърсих основно кой какво е сторил за добра кауза. Открих, че всеки от тях е помагал, малко или много, което наистина ми направи добро впечатление и още повече ме зачуди. Както Виваком, така и Глобул, редом с Мтел са помагали през всички години назад на деца в нужда.

Открих интересна статистика, която ми направи силно впечатление и тя се развнява в над 430 000 лева дадени от Мтел за благотворителност през 2012. Поисках да разбера за какво са вложени тези средста и открих:

• Възпитаниците от Дома за деца и младежи с увреждания в Мездра;
• Осиновеното от Мтел  семейство от SOS Детски селища в Трявна;
• Обучението на кучета-водачи за незрящи от фондация „Очи на четири лапи”;
• Проектът „Ти не си сам” на фондация „Априлци”;

Фонд за деца с церебрална парализа „Нека повярваме” на Фондация в помощ на благотворителността в България.

А, сега нека разгледаме какво са сторили през иминалата 2012 и останалите телекоми. Глобул е обясен за „Най-голям корпоративен дарител” за изминалата година, но за жалост няма данни и факти, измерими в цифри, за да повярвам на този умел ПР.

Виваком от своя страна са основали и конкурс под надслов „Благотворителността през обектива”, който наистина трогва и бих казал, че е едно добро попадение. Но и те не изкарват цифри, за да направя правилно сравнение и отчет за изминалата 2012.

Останах с приятното чувствто, че българските телекоми са достигнали до тази зрялост, че действително помагат. На човек винаги му остава един едничък избор – да остане човек и да бъде добър към ближния.