Какво означава да бъдеш лоялен?

В днешната все по-конкурентна среда задържането на съществуващите клиенти и повишаването на лоялността им са сред основните цели на мениджърския екип на всяка една фирма.

Всяка компания разчита най-вече на постоянните си клиенти и полага усилия да увеличи броя именно на тази част от потребителите си. Лоялните клиенти са клиенти на фирмата, не защото няма от къде да закупят същия или сходен продукт или услуга, а защото са доволни от качеството, цената на продукта, отношението към тях, стремежа на търговеца да задоволи техните нужди.

В много отрасли се използват програми за лоялност като основен инструмент за изграждане и поддържане на дългосрочни взаимоотношения с клиентите. Смята се, че в сравнение с краткосрочните, дългосрочните клиенти изразходват повече средства и правят повече покупки, обслужването им е по-евтино, по-склонни са да разпространяват положителна комуникация от уста на уста, готови са да заплащат премиална цена.

Потребителите свикнаха с вниманието, което им оказват големите корпорации и търсят сходно отношение и от другите си доставчици на стоки и услуги. За да отговорят на нарасналото търсене и очаквания, финансовите институции, на свой ред, въвеждат програми за лоялност с цел да изградят стабилни партньорски взаимоотношения с клиентите си.

В банковия сектор изграждането на доверие и превръщането на клиентите в постоянни партньори е от изключителна важност. Поради тази причина редица банки са въвели в практиката си привилегии за най-верните си клиенти. Трайните и дългосрочни отношения в банкирането се стумилират чрез по-ниски лихви по кредити, безплатна застраховка или дебитна карта, намаления и отстъпки от годишните такси на банката.

Добър пример за подобна кампания е премиум програмата за лоялност на MasterCard, от която могат да се възползват притежателите на карти MasterCard Gold, Platinum или World Elite. Привилегиите, които програмата носи са разпределени в 3 категории (пътуване, заведения и пазаруване), обслужвани от ключови търговци в съответния бранш. Сред партньорите по програмата са авиокомпании, хотелски комплекси, туристически агенции, таксиметрови компании, ресторантски вериги, търговски обекти за бижута, дрехи, козметика. Можете да се възползвате от удобства и достъп до салони за гости на избрани летища, приоритетни резервации, комплименти като хотелско настаняване в по-висока категория при възможност, ранно настаняване и късно освобождаване на стаята, отстъпка при покупка в избрани магазини. Единственото условие, за да се докоснете до ексклузивните оферти е да сте премиум картодържател на MasterCard и да използвате своята карта активно. Промоцията е валидна до 1-ви август 2016г.

Източник: http://finko.bg/category/%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%81%D1%83%D0%BB%D1%82/